Mgr. et Mgr. Alena Cholevová

Speciální pedagožka se státními zkouškami z psychopedie a etopedie, trenérka paměti I. stupně, certifikovaná lektorka TRIPLE P. Ve své praxi se zabývá zejména problematikou stimulace kognitivních funkcí. Specializuje se na podporu dětí s poruchami učení a náročným chování, pomáhá rozvíjet jejich schopnosti a zlepšit školní výsledky. Využívá přístup zaměřený na řešení, který doplňuje ucelenými metodami jako je KuPoz, KuPrev, ROPRATEM, Metoda instrumentálního obohacování, Neurovývojová stimulace a další.

Od ledna 2021 je členkou Multidisciplinárního týmu duševního zdraví pro děti a adolescenty na psychiatrickém oddělení ve Fakultní nemocnici Ostrava. Celou svou kariéru se specializuje na pomoc dětem se "zátěží". Má zkušenosti ze školství, kde zajišťovala individuální podporu dětí se speciálními potřebami a spolupracovala s učiteli a rodiči. Rovněž působila v ambulanci klinické psychologie, kde participovala na individuálních i skupinových intervenčních programech pro děti a dospělé.

PRACOVNÍ ZKUŠENOSTI

2024 – nyní: Ministerstvo zdravotnictví ČR, odborná konzultantka Programu pozitivního rodičovství Triple P  

2021 – nyní: Multidisciplinární tým duševního zdraví pro děti a adolescenty ve FNO, Oddělení psychiatrické, speciální pedagog

2019 – 2023: Ambulance klinické psychologie, s.r.o., speciální pedagog

2016 – 2020: Základní škola Ostrava – Poruba, asistent pedagoga, koordinátor asistentů

2014 – 2016: Centrum pro rodinu a sociální péči, z. s., osobní asistent u dětí a mladých lidí se zdravotním postižením

ABSOLVOVANÉ KURZY

2024 – 2025: Sebezkušenostní výcvik v rozsahu 48 hodin v Kids' Skills, se zaměřením na řešení orientovanou práci s dětmi, rodiči a komunitou

2024: Pokračovací kurz NVS Pohybem se učíme®

2024: Úvodní online kurz Neuro-vývojové stimulace

2023: Metody práce s dětmi s poruchou attachmentu

2023: Trauma respektující přístup jako řešení náročného chování (PorT)

2022: Triple P - akreditovaný lektor úrovně 4 skupinového programu Triple P

2022: Grafomotorika a vše co k ní patří

2022: Vizuální stres, jeho diagnostika a podpůrná opatření ve školní praxi

2021: Kurz pro certifikovaná trenéry paměti I.

2021: Diagnostika schopností a dovedností v oblasti čtení a psaní, varianta pro pedagogy škol a ŠPP

2021: Diagnostika matematických schopností a dovedností, varianta pro pedagogy a ŠPP

2020: Diagnostika školní připravenosti

2019: Program pro rozvoj pracovního tempa (ROPRATEM)

2019: KuPOZ práce s programem pro rozvoj pozornosti

2019: KuPREV práce s preventivním programem

2019: Metoda rozvoje kognitiv. funkcí R. Feuersteina I.

VZDĚLÁNÍ

2017 – 2016: magisterské studium Speciální pedagogiky, specializace psychopedie-etopedie, Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta

2012 – 2014: magisterské studium Speciální pedagogiky, Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta

2009 – 2012: bakalářské studium Speciální pedagogiky, Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta